Olycka på stranden

God dag!

Idag varade vi inte så länge på stranden. Det är fruktansvärt höga vågor som slår över halva stranden och jag tror t.o.m att det satt varningsflaggor på stranden.

Det höll på att ske en hemsk olycka med ett barn också! Det var en turkisk familj och pappan hade satt sitt barn i en uppblåst plaststol för babys. Den ANSVARSLÖSA pappan simmade iväg en bit och babyn vart ivägkastad av en jättevåg, landade på huvudet och höll på att dras med i vågen tillbaka ut. Upp-och-ner.

Hade det inte varit för turisterna som satt närmast, som SPRANG fram och tog upp bebisen så vettetusan vad som hade hänt.

Så hemskt för bebisen, men nu kommer mina kalla känslor fram igen; har man ett sånt litet barn så låter man de inte vara ensamma i vattnet, och skulle det nu ha hänt något mer allvarligt med babyn så hade jag inte tyckt synd om pappan. Barnet hade jag varit sjukt ledsen för, men en så oansvarig pappa förtjänar det värsta när man gör så.


USCH!

Nu har jag fått skriva av mig det också ;)
Det är rätt molnigt idag så vi ska snart ge oss med solandet, och åka upp till Kale och äta Gözleme. Semesterfirarna har inte ätit det än ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0