Marre testar:

Afton readers!
Ikväll kände jag för att testa en grej som morsan brukar nämna att hon gjorde ofta förr i tiden.
Jag klagar ofta på att mitt hår blir fett så ofta och fort, och mamma tyckte då att jag skulle testa det som hon och hennes syskon gjorde; tvätta håret med mjöl.
MJÖL!
 
Testar man aldrig så vet man ju aldrig, right?
Så vad gjorde jag?
Tömde mjölpåsen rätt upp och ner i håret och såg ut en som en sockerbagare.
 
Såhär gick jag tillväga:
1. Använd en kamm/borste som ni ändå ska kasta, eller någon annans borste utom din egen ;) Och använd MYCKET mjöl och kamma in i hårbotten.
 
2. Massera in i hårbotten och kamma sedan ut mjölet i hela håret, ända ut i topparna.
 
3. Låt verka några minuter och försök kamma/borsta/skaka/vadfansomhelst genom håret för att bli av med mjölet. När du sen märker att det inte funkar är det läge att duscha.
Slutsats: Det feta i håret gick ur, absolut. Men mjölet gick inte att borsta ut. Mitt hår luktade alltså bulle.
Men efter 2 schamponeringar ser det bra ut igen!
 
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det var ett annorlunda tips! Har aldrig hört talas om det.

2013-04-25 @ 21:35:39
URL: http://www.sofiahaga.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0