Dags att erkänna...

Godmorgon!
Ingen idé att dra ut på det hela...

Hasir var fullt igår.
Kadir och jag förlovade oss igår.
Ett jättefirande på Hasir med mat, skumpa, fyrverkerier, skum, dans, glada vänner och ett jättefint tal från Serkan.

Att förlova sig här förstoras upp massor och firas ordentligt. Inte så som vi har i Sverige där förlovning sker mellan två personer ensamma, på något mysigt sätt.

Killarna på Hasir hade verkligen lagt ner mycket på detta, och uppvaktade oss rejält.
Lindas gäng var också här.
Och ett gäng från Örebro som t.o.m fällde en tår när vi tog fram ringarna.

Här är traditionen också att de som förlovar sig har ringarna på sig, med ett rött band knutet mellan ringarna.
Närmast anhörig ska klippa bandet och eftersom mamma är här, så fick hon och Serkan klippa vårt band.

Sen spelades min och Kadirs låt "Hotel California" by Eagles, och under tiden avfyrades eldfyrverkerierna, skummet dröp av både mig och Kadir och champagnen öppnades.

Sen var det dags för Halay, och tro på fan att jag var tvungen att dansa! Haha!

En helt otrolig kväll, bra arrangerat och många gratulationer!

Och till er nu som kommer kommentera att jag har ringen på fel hand säger jag bara; BULL.
Svenska traditioner har på vänster hand, därför ska jag ha det. Kadir har på höger hand för det är deras tradition. Rätt ska vara rätt för båda personerna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis vad kul. Man ana nästan de
du var så vitklädd o fin plus nu när
din mamma är där nere så passa
de väl bra in:) Lycka till med allt!

2013-08-28 @ 15:49:17
Postat av: Anonym

Grattis!

2013-08-28 @ 16:04:02
Postat av: Sandra

Ååååååh som man har väntat på detta! Grattis!

2013-08-28 @ 18:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0