Hoppas han stannar iallafall ;)

Afton readers!
Vilken sopa jag är i köket, alltså.
Det sägs ju att "vägen till en mans hjärta går via magen".
Då ligger jag jävligt pyrt till.

Idag skulle jag äntligen bjuda Kadir på min favorit-tapas som jag lärde mig från Spanien; räkor med röd chilli och vitlök i kokande olja.
BIG boo-boo on me.

Jag tog fram några frysta räkor i frysen samt hade några fräscha från affären.
Redan där var första misstaget.
Blanda aldrig gamla frysta räkor med nya frysta räkor.
Färgen mellan dom var inte så aptitretande.

Sen började jag koka upp oljan och utan att ha tålamod hällde jag i räkorna, vitlöken och chilin innan oljan hunnit bli tillräckligt varm.
Det resulterade i att räkorna låg i oljan för länge, och oljan färgades gul.

Jag ville hälla ut allt med herr Kadir skulle prompt smaka.

Det slutade med att vi beställde kebabrulle från BerraBurra.


Han gillade svenska kebabrullar skarpt!
Han tyckte dom var MYCKET godare än de kebabrullarna man får i Alanya :)

Kommentarer
Postat av: Lucas

Fin blogg!

2013-12-04 @ 16:14:12
URL: http://lucassolteiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0