Meteor har slagit ner i Ryssland

Jag vet att detta inte har med min blogg att göra, men jag måste få Detur mig.

En meteor har exploderat i centrala Ryssland.
Meteor!

För ca 1 vecka sen gick det på nyheterna att NASA hittar en meteor som skulle komma farligt nära jorden, 15 februari. Idag alltså!

Den stora meteoren kommer inte slå emot marken, men den cirkulerar närmare jorden än våra egna satelliter. Riktigt nära!

Men som sagt så slog det ner ett antal brinnande "stenar" i Ryssland kl.09.20 imorse och ett hundratal personer är skadade.

Det finns massa videor ute redan, men bara en eller två är bekräftad äkta.

Jag tycker sånt här är jätteotäckt! De varnar för en jättestor meteor som förmodligen inte kommer krocka med jorden, men så slår det ner massa "småstenar" istället.

Videorna har visat ett avlångt moln över himlen varav en jättehög smäll hörs, och byggnader skakas och fönster spräcks.

Någon mer som hört om detta?
Det är kaos i Ryssland idag. Och säkert en dag som kommer gå till historien :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0