En sån där dag...

Jag och mamma har diskuterat våra trasiga (katter) tapeter i köket och kommit fram till att vi behöver tapetsera om.
Ett badkar skulle inte sitta fel heller ;)

Så vi åkte in till Örebro och började på K-rauta på Marieberg. Där hittade vi en hyfsad tapet men ville inte bestämma oss innan vi tittar i fler butiker.
Badkar hittade vi inte.

Så vi åkte till Bauhaus. Hittade Tapeten med stort T, tyvärr fanns det bara två rullar och vi behöver 4. Skit! Bara att leta vidare...
Hittade ett badkar som vi fastnade för. Tyvärr var det 20cm för stort än vi har plats med.

Marre googlade fram andra butiker badrumsbutiker och det slutade med att vi hamnade ute på Aspholmen på någon butik jag inte minns namnet på.
Det jag inte googlade fram var att det var "beställ-i-kataloger"-butiker, och jag missade även öppettiderna.
Googlade på nytt och hittade 3 butiker till, och upptäckte även där att öppettiderna skall läsas innan man åker dit.

Sen slog det oss att badkaren är ju självklart inte platta på baksidan! Det finns ju rör och grejer där!
"Kanske går det att ställa badkaret så att det hamnar framför vattenrören?"

Vi tittade lite snabbt på tapeterna i den enda affär som var öppen (Rusta) men vad FAN?! Ett kök med helröda tapeter och påfåglar är inget jag satsar på...

Vi åkte snabbt därifrån.

Vi åkte tillbaka till M-berg och Bauhaus. Men när vi väl stog där ångrade vi oss. Vi vet ju inte HUR långt utanför rören går från väggen?!

Måste nog hem och mäta igen.

Inget badkar.
Inga tapeter.

Vi kom hem med två tuber fogmassa iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0