Svar:

När jag frågade var ni tyckte jag skulle skriva mer om / något ni vill veta så fick jag detta.
Även om det inte riktig är en fråga så tänkte jag svara lite på detta.
 
"Hur du, ni lever tillsammans, vardagen i Alanya. Kulturkrockar måste ju finnas. Det kan ju inte bara var fest och glamor eller hur. Vill veta hur du lever med din pojkvän."
 
Vem har fått för sig att detta är glamour?
Jag är här endast för Kadirs skull och rent ut sagt så är jag sjukt trött på precis allt här.
De första 2 åren var kul och man levde livet.
Fest blir det mycket av eftersom det är en turiststad och alla jobbar inom turism.
Klart att det finns kulturkrockar men Kadir är faktiskt väldigt öppen av sig och har tagit till sig mer av den europeiska livsstilen.
Det vi kan tjafsa om är mest religion, men i slutändan visar det sig att vi egentligen talar om samma saker. För Koranen är ju inte så olik Bibeln ;)
 
Våran vardag är på Hasir, med 2.5 timmars rast och då försöker vi utnyttja tiden till att ha ett så "normalt" liv som möjligt. Då att åka och fika, ta långa promenader, fixa i lägenheten, men ofta blir det vila innan vi ska till Hasir igen.
 
Det är tur att det här livet bara är säsongsmässigt. Eftersom Kadir inte varit i Sverige än så kan jag inte säga något om vårat liv utanför Hasir på vintern.
Vi använder viber, Skype och msn varje dag, nästan varje timme, när jag är i Sverige.
 
Men vi ska ju söka visum till Kadir i år igen :) Vi ger inte upp så lätt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0