Svar:

Många som kommer till Hasir har frågat mig om jag kan tänka mig att flytta till Alanya, eller någonstans i Turkiet.

Mitt svar har alltid, och kommer alltid att vara: ALDRIG I LIVET.

Även om de jag umgås med är underbara, men generellt måste jag säga att jag inte gillar människorna som bor här. De är hemska, otrevliga och är knappt värda att kallas människor.

Idag skedde ungefär samma sak som förra året, ni minns djurmisshandeln på katten? Han som band en kattunge och nästan dränkte den, sedan kastade ut den från balkongen?

Idag kan jag tala om att våran granne är totalt körd i huvudet. Kadir har nämnt för mig att våran granne har en hund som bor på taket, som är direkt ovanför oss för vi har högsta våningen.

Men aldrig trodde jag väl att gubbjäveln hade hunden där så han kunde misshandla den.

Några dagar nu har jag hört hur det lever fan uppe på taket, och trott att hunden har lekt.

Tänk så fel jag alltid har när det gäller människor och djur, speciellt i såna här länder.
Det vart ett skällande jag aldrig kunnat drömma om, ett gnäll från en hund som skrek i smärta.
Och en "man" som skrek på turkiska, samt en massa konstiga ljud som påminde om ett slagfält. Det lät precis som om han höll på att riva hela taket.

Då fick jag nog, sprang upp på taket och knackade så hårt att dörren nästan flög in.
Fram till mig kommer gubben och säger åt mig att jag inte har något med saken att göra.
Jag sa att jag skulle ringa polisen men jag vet ju att de inte gör något åt saken heller, det är ju "bara en hund".

Så mitt svar:
Jag kommer aldrig flytta till ett land där polisen inte gör något åt djurmisshandel. Visst finns det i alla länder, men inte lika mycket och inte så uppenbart. Jag tror ni förstår vad jag menar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka idioter de finns! Helt sjukt! Hoppas den jäveln får de han förtjänar!

2013-07-12 @ 20:59:50
Postat av: Anonym

jag bor i Alanya och ringde Zabita, då en hund stod bunden hela dagarna utan vatten och dessutom blev sparkad och de tog hunden ifrån ägaren när jag klaga och sa att jag skulle gå ut i tidningarna och berätta samt ringa Borgmästaren om de inte gjorde något.
Man får inte ge sig, du måste göra mer för hundkraken

Svar: Åååååh, tack för det!! Det ska jag absolut göra!
Marre

2013-07-13 @ 16:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0