Nu har vi satt ribban

God dag!
Jag har försökt summera helgens kryssningar, men det går bara inte. Det slutar med att jag garvar åt alltihopa och jag vet inte hur jag ska skriva det så ni förstår humorn i det hela.
Jag och Helena klev ju på bussen i Örebro, och hämtade upp grabbarna i Arboga, Kim och Nisse.
Det som bara skulle vara en fredagskryssning blev en dubbelkryssning så vi åkte på Lördagen också. Då åkte tyvärr Helenas teammate hem men istället körde Stefan från arboga upp till stockholm! Och vi träffade också min nuvynna storebror samt hans polare som åkte med på dubbelkryssen också!
 
Helena och Nisse - Team grogg.
Marre och Kim - Teamet utan namn.
 
Mitt andra hem...
 
Tro på fan att vi träffade Thomas DiLeva utanför terminalen!
-"KOLLA! Jag tror det där är DiLeva."
-"Det där är INTE DiLeva."
-"DET ÄR DILEVA!"
 
I puben startade vi! Hela kvällen körde vi på att lilla Marre var från Ukraina för att skrämma iväg folk.
Drinkarna flödade kan jag säga... Folk blir ju helt till sig bara för att en person talar engelska! Lite humor...
"Vad heter `hytt´ på engelska! Fråga om hon ska med!!"
Eller hur...?!
Hihihi... huvuden rullade när sanningen kom fram.
.
 
Klockren bild på Helena och Nisse! Klart att Team Grogg var först på dansgolvet!
Någon måste ju starta?!
 
SÅHÄR ska en kryssning se ut! ;)
 
Vi hamnade ju med Mr. Dj inne på Club 7 också..
"VAD FAN GÖR NI HÄR IGEN?! Jag vet vad ni vill ha för låt, jag har redan spelat den 3 ggr!"
 
Ingen kommentar:
Nu är vi alltså inne på nästa kryssning, i Lördags!
Från det att vi klev av båten och klev på igen hann vi med att följa med brorsan och hans polare ut till Farsta för att hämta nya kläder till dom (amatörer, vi fick ha samma iallafall!) samt in på Donken och käkade lite. Sen var det snabba ryck tillbaka till Viking-terminalen
 
Jag har nu döpt om Sjöhäxan till Punkspyan.
En närmare förklaring behövs nog inte men bara för att hon hängde ut mig på FB så gör jag det med...
Kim gjorde ett suspekt ljud ifrån badrummet. Helena drack cola, säte i fel strupe, började hosta och tappade luften och slutade med att hon spydde ner hela väggen ner till Kims säng.
Vi flydde hytten. Helena fick städa. Tur vi fick en ny hytt på andra resan!
 
Eftersom vi tog en dubbelkryssning, och taxfreen är stängd på utresan så gick vi till taxfreen och handlade på hemresan, fyllde väskorna och ställde de inne på bagageutrymmet. Så, som fransmännen säger; voilá så hade man plötsligt drinkar i hytten. Så enkelt. Förstår inte varför så många undrade hur vi hade fått med oss det?
 
Häxblandning a´la carte.
Whisky-röst, välkommen.
 
 
Min brorsa, jag och Robban. Jag har äntligen fått den storebror jag alltid velat ha! En sån som tar bort alla äckliga båtfnask, skrämmer iväg allt och alla med "det där är min lillasyster. Vill du fram där måste du genom mig." Inte en jävel vågade prata med mig efter att vi träffade dessa två :'(
 
Har jag gått o lagt mig, så har jag gått o lagt mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi sökte på Viking line och hitta hit. Intressant...

2013-05-07 @ 13:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0