Skämtar dom?

Goddag på er!
Nu har jag inte uppdaterat igen på ett tag, men som jag alltid säger så är jag alltid lika glad och tacksam att de flesta fortfarande går in och kollar läget här på bloggen.

I helgen som var, så var det ju vårmönstring i Lindesberg, cruising med andra ord. Men det är inte vad detta inlägg kommer handla om.
Detta är ett litet klagoinlägg.

I drygt 2 år har tomten vi bor på varit utan buskar, vilket har inneburit att många har genat över våran trädgård, folk vet inte vart gränsen mellan våran tomt och allmän plats går.

I oktober när jag kom hem från Alanya ringde jag och skällde lite på fastighetsägarna/hyresvärden här i NORA, (och Gyttorp) och de lovade då att komma och plantera nya buskar.
Tiden gick och inget hände. Då ringde jag igen och frågade varför inget har hänt.
"Det blir snart tjäle i backen och då är det svårt att sätta någon häck", fick jag till svar.

"Då kanske det är på tiden att ni sätter en häck INNAN tjälen kommer?".

Inget hände, och vi har krigat om detta hela vintern och blev lovade att så fort tjälen försvinner i marken så skulle de sätta nya buskar.

Nu är det Maj månad, och för 1.5 vecka sedan kom några och grävde upp marken och jag tänkte då att vi skulle få våran häck.
Näää, då hade de inga buskar inköpta på lagret, så vi har haft en vallgrav runt våran tomt sen dess.
Igår, 17 Maj, kom de och planterade buskarna.
Jag vet inte riktigt om jag är nöjd alltså.
Kolla avstånden, hur snett buskarna är planterade, de har inte fyllt upp med jord så vi har ca 1dm höjd upp till gräsmattan, och sista biten har de inte ens grävt upp. Den biten verkar bli utan buskar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0