Fredag!

God afton!
Alltså jag trodde att jag skulle uppdatera mer än jag gör. Eftersom det är Kadirs första dagar så vill jag inte spendera tiden med att blogga. Men jag uppdaterar ju morgon och kväll iaf!
Men efter några dagar så blir det nog bättre uppdatering.

Jag hämtade Kadir direkt efter att jag kom ut från D.J, och så åkte vi in till Nora och bara mös.
Kadir älskar Nora!

Speciellt strandpromenaden! Det tyckte han var fantastiskt vackert och började fantisera om fiske (?!) och ville ut till ön.

Längs promenaden finns ju statyn av våran kära Maria Lang, deckarförfattarinnan! Där ville han fotas minsann :)


Vi gick också in på Restaurang Kungsgatan och ägarna där är ju turkar så Kadir fick lite info via dom och småpratade lite. Vi blev även bjudna på fika med dessert ❤ Så trevligt!

Efter det hälsade vi också på på Restaurant Rhodos, ägaren där är ju också turk och Kadir träffade honom när vi jobbade på Norden i Alanya, så där blev vi också bjudna.

Det sista vi gjorde innan hemfärden var en sväng in på Ica och Kadirs blickar där inne var PRICELESS!
Hur han inspekterade grönsakerna, frukterna och de kylda varorna.
För honom gick det inte ihop med frysta varor, och grönsakerna var inte alls som i Turkiet.

Nu hemma har vi lagat middag, oxfilé i rödvinsås och potatisgratäng.
Det var tydligen populärt ;)


Nu: FREDAGSMYS!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han ser ju glad o nöjd ut:)

2013-11-23 @ 13:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0