Jag är kär i Antalya

Alltså vilken jävla dag!
Upp kl.6, hann med 06.30-bussen.
Kunde absolut inte sova på bussen och självklart visade de turkiska nyheter i hela 2 timmar, nästan hela vägen till Antalya.
Jag var så sjukt uttråkad!

Vi kom fram, äntligen.
Vi träffade en kille från Alanya som också skulle till ett kontor fast för Tyskland.
Tack vare honom hittade vi till stadsbussen som tog oss mitt ut i ingenstans.
Vi yrade omkring bland byggnader och letade efter våran adress till en förbannelse.

Vi frågade de som bodde där, butiker, och även taxichaffisar men absolut INGEN visste vart det svenska kontoret låg.
Till slut tog vi en taxi som inte visste något, som åkte runt och frågade efter vägen.

Vi kom äntligen fram, kl.10.20..
Tjejen som tog emot oss var nog det otrevligaste helvete jag någonsin har träffat på.
Man fick absolut inte ställa några frågor för då vart man idiotförklarad, vilket jag tog emot bara för att få svar.

Vi hade alla papper rätt - utom 2.
Inget att göra åt saken.
Kadir ringde ett samtal till sin försäkringskille som fixade papprena men självklart kunde man inte faxa dit dom, så Kadir måste åka till Antalya imorgon igen!

Så vi gick ut och gjorde det bästa av dagen.
Först gick vi till ett helt fantastiskt shoppingcenter som heter Terra City.
Där hade de allt!
Äkta Burberry- Hugo Boss- Lacoste-butiker bland annat! Jag var i himlen.

Sen bestämde vi oss för att se lite mer av staden istället.
Vi gick längs havskanten på ett berg, hade underbar utsikt.


Sen hamnade vi i någon park någonstans.
Hur vackert som helst och jag började ändra mina åsikter om Antalya!

Sen hamnade vi innanför någon slags slottsmur och byn där påminde om gamla stan i Stockholm, blandat med något romantiskt men ändå spännande som i någon deckarfilm där någon springer omkring i små gränder.
Så himla fint!

Sen var liksom nästan hela dagen över.
Serkan och Barış var i Antalya så vi åkte med dom hem... Efter att ha yrrat omkring utan att veta vart vi ska!
Serkan sa att vi skulle ta oss till något som hette Deepo och jag tror fan att vi frågade HELA ANTALYA vart det var.

Butiker pekade åt spårvagnen -den tog vi utan att veta vart vi skulle kliva av.
Befolkning sa stadsbuss - Den tog vi också och hamnade fel.
En polis sa att vi skulle gå 200 meter sen svänga vänster - Det gjorde vi och hamnade helt galet.
Vi haffade en taxi som sa att Deepo låg utanför Antalyas flygplats... Långt åt helvete utanför stan alltså!

Så vi tog taxi hela vägen ut dit - Och väntade på Serkan i över en timme, MITT UTE PÅ MOTORVÄGEN!

Och nu är vi äntligen här, på Hasir igen.
Jag trodde aldrig att jag skulle bli så glad över att vara i lilla Alanya efter bara en dag i en större stad.

Men imorgon ska Kadir som sagt tillbaka igen - med de två extra papprena. Men då hittar de säkert något annat som är fel!


Kommentarer
Postat av: Hej

Precis som jag misstänkte så hände det som hände min vän. Riktigt skit kontor som inte gör ett skit. Lycka till med allt.

Tänkte be dig om lite hjälp också.
9 Oktober har de streilisering/kastrering av gatudjur. Det kommer bla annat att utföras av meltems veterinärklinik. Alanya kommun anordnar detta i Oba vid Telecom. Folk kan komma dit under dagen 9 oktober. kan du skriva något om detta och föra vidare. tack på förhand!!Kram

Svar: Klart att jag skriver ut det!
Det är ju jättebra!

Marre

2013-09-26 @ 08:15:01
Postat av: Anonym

vilka fina foto. Shoppingen var väl kul som alltid:)

2013-09-26 @ 09:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0