Jag har gått med i en fantastisk grupp

Idag såg jag för första gången att det faktiskt finns en sida på FB för alla de hemlösa djuren i Alanya, en fantastisk sida som jag självklart gick med i.

De visar bilder på djur som far illa, och även bilder på djur som de tagit/tar hand om och ser till att de får ett liv värt att leva.
Vackert.

Sidan heter Saving, Adopting and Caring for the strays of Alanya, och jag tycker att ALLA som har ett hjärta  borde gå med och stötta denna fina grupp.


Jag skickade in min idé om en veterinärklinik med gratis kastrering/sterilisering, för att höra om det var något för denna grupp och de gillade idén väldigt mycket.

Jag var på Gran Canaria för några år sen och där hade de en klinik med gratis kastrering om man tog in hemlösa djur.
Ett fantastiskt sätt att minska på hemlösa djur, och därmed minskar man också kostnaderna för medicinsk hjälp för djuren.

Enda kruxet är ju att man behöver donationer till en sån klinik, det är ju inget man kan öppna bara så där, tyvärr.

Men det är en jävla bra idé, tycker inte ni?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alanya kommun anordna förra året kampanj så om man tog gatuhundar och katter till någon veterinärklinik i Alanya så stod de för kostnaden för kastrering/sterilisering. Tyvärr fungerade det dåligt då folk inte hade burar eller fick tag djuren och inte hade tillgång till bil för att ta sig till kliniken. Iden var dock god men hade vart bättre om kommunen fångade in djuren. De djur ni ser med en bit borta på ett öra markerar att de är kastrerade/steriliserade. Bremen hospital kastrerar 20 djur i veckan i Avsallar frivilligt. Super!! Att detta faktiskt redan är igång

2013-09-17 @ 15:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0