Jävla krångel...

God dag!
Lite sen uppdatering men jag tjötade lite med Uncle Steffen och hans fru.

Jag hade tänkt ligga på stranden idag igen men det är lite blåsigt samt att jag litar inte på molnen idag.
Kanske blir det regn senare?

Och jag måste säga att den svenska ambassaden är bra lustig alltså.
De fixar mindre kontor som kontrollerar att man har alla papper man behöver.
De jobbar alltså i ett serviceyrke men har servicekänsla nere på noll.
Otrevliga och bitchiga, speciellt i Antalya.

Och imorse ringde Kadir till ambassaden i Ankara och kontrollerade att hans tid verkligen stämmer.

Då fick han frågan "varför ska du komma hela vägen till Ankara?"
VAD I HELVETE?!

-"Inte fan vet jag?! Det var ert kontor i Antalya som ringde er och reserverade en tid åt mig! Hur ska jag kunna veta vad som ska ske?!"

Receptionisten kollade då upp hans namn och konstaterade att han hade en tid bokad.
Kadir: "Vad är problemet då?! Ni alla ger olika information hela tiden! Hur ska man veta vad som är rätt och fel?!"

Till svar fick han då av en nervös receptionist: "Jag ber om ursäkt, men vanligtvis behöver man bara lämna in sina papper i Antalya och efter ca 14 dagar har man fått ett svar."

-"Så varför måste jag komma till Ankara då?!"
-"Förlåt, men det vet jag inte."

Det är inte mycket den svenska ambassaden vet alltså.
Inte konstigt att alla man frågar ger olika informationer hela tiden.
Undra när turkar ska få samma möjlighet som vi?
Vi kommer till deras land med enbart ett pass.
De behöver 10000000 papper!

Och för att lugna ner mig själv nu ska jag ta en promenad.
En bild kl.05.30, i förrgår innan vi lämnade lägenheten för att åka till Antalya:



Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej!!
Jag och min pojkvän håller oxå på att söka om visum.. Är rena djungeln ju! Läst din blogg ett tag nu :) Så man behöver alltså inte åka till Ankara för att bli godkänd, det räcker att lämna in papprena i antalya?

Svar: Man lämnar in papprena i Antalya för att få dem godkända och så man vet att man har allt rätt. De ger olika info till alla, en del får åka till Ankara och en del inte... Jag fattar bokstavligen inget!
Marre

2013-09-27 @ 15:26:50
Postat av: Victoria

Okej tack för svaret! Haha nej jag fattar inget heller.. Hoppas det går bra för er!

2013-09-27 @ 23:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0