Elmia i Jönköping

Hallååååå på er :)
Underbara vår, jag blir på så bra humör! Och jag är så glad att det blir en sommar i Sverige i år, för första gången på 4 år! Helt underbart :)

Vet ni vad jag gjorde i helgen?
Jag, Helena, Wickis och Love tog en liten biltur...
Till Jönköping.
Till bilutställningen Elmia!

Åååååååh det är ju så häftigt! Jag älskar bilar och tvåhjuliga fordon!
Och nu även de lite tyngre fordonen ;)

Vi stannade först vid utsikten vid klostret Brahehus.
Riktigt fint, och jag som älskar historia!




Så fint det är där!
Jag och Wickis hade lite olika teorier om hur klostret byggdes. Om de hade murbruk på den tiden eller om de gjorde som när de byggde borgen i Alanya, där de använde äggvita.

Sen kom vi äntligen fram.
De snygga bilarna.
De otroliga ljudanläggningarna.
Och vet ni vem som uppträdde?
Jerry Lee Lewis lillasyster. (Namn).
Och vet ni något ännu värre?
Vi MISSADE att Marcel från Truly Lover Trio var där på Lördagen!
Jävla skit!

Det var ett gäng killar som visade upp sin van-buss och dess ljudanläggning, och man fick stänga in sig i bussen för att känna på basen de hade. Till skydd var man tvungen att ha hörselkåpor.

Vilka provade på detta?


Jo, Marre och Helena såklart.
Det värsta var att de hade en kamera i bussen och alla utanför såg våran reaktion.
Tydligen såg vi roliga ut.
Hela kroppen var öm när man kom ut därifrån.
Så häftigt.






Jag och Love klättrade också upp på en stridsvagn som Försvarsmakten hade på utställningen.
DÄR SNACKAR VI FORDON!!

Sen var det ju dags för lite shower... Krossar som körde, snöscootrar som stuntade och hoppade över en 60 tons stridsvagn, drift-bilar och massa action.
Så coolt det var.






Sen kom det bästa.
När showerna var slut sa jag lite på skoj att jag skulle gå fram och fråga om jag fick åka med i en tank.
"Tror du verkligen att du får det?! Då kommer ju alla fråga om att få åka!"

Jag gick fram och frågade och förväntade mig det tråkiga svaret.
"Självklart får du det. Men vi har bara plats för en."

TACKARRRRRRR!
Det måste nog vara det absolut häftigaste jag har gjort! Att åka med stridsvagnen...!
Och militären som åkte med mig stog bredvid och talade om för mig var och hur jag skulle filma för att få med så mycket som möjligt.







Sen på vägen hem tog vi en liten tur genom vackra Gränna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0