VASAmuseet

God morgon!
Nu tänkte jag ta tag i detta och avsluta hur helgen i Stockholm såg ut.
Våran Söndag i våran älskade huvudstad började självklart med hotellfrulle.
Vi missade ju frullen dagen innan så nu skulle vi minsann äta!
En macka, sen var vi mätta. Typ.

Vi gick upp på rummet, packade och skulle checka ut.
Receptionisten var hur rolig som hejat och när vi berättade att vi lämnat lite i kylen sken han som solen.
"FIRMAFEST!"

Ha så kul ;)
Och eftersom vi bodde i anslutning till ABBAmuséet var jag ju tvungen att fota detta:

Vi satte oss på spårvagnen och åkte in mot stan, vi tänkte vi skulle shoppa lite innan tåget hem.
Vi hann bara åka en station så kom vi på att vi skulle vara lite kulturella och ville in på VASA-muséet.
Bara att hoppa av.

OOOOH HERREJÄVLAR vad turister!
Mest tyskar och chipchoppare.

Men jag har ju besökt VASA en gång förut, Love också, så det gick nog på 1.5 timme att gå igenom.







Vilket fantastiskt skepp!
Och hela historien kring det är ju så fascinerande, jag gillar verkligen historia.
Det gjorde jag inte förr, då var min inställning "Det som har hänt har hänt, inget att göra åt det. Move on."

Så är det verkligen inte idag.
Och mest intressanta var ju massgraven vi hamnade i.
Som jag skrev sist jag besökte VASA och tog denna bild:
Om detta är någons farfars morfars systers äldre gammelmorfar jag har fotat och ni tar illa upp, tala då om det för mig så raderas bilden ;)



MEN!
Det som verkligen skrämde skiten ut mig var ju dykdräkten de hade när de dök efter skäppet.
Seriöst, en sån jävel här skrämmer väl livet ut vilken människa (och djur?) som helst!

Efter VASA-muséet tog vi spårvagnen in till stan, drog en vända på Åhléns.
Sen var det inte så mycket mer.
Tåget hem gick 13.25 så det var bara att sätta sig och vänta.

Det var sååååå skönt att vara hemma i god tid!
Inte som när jag och Helena var i Stockholm och såg ZZTOP när vi var hemma 03.30 på morgonen...
Seg a'la carrrrrte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0