Dansbandskväll

Godmorgon!
Ååååååh så trött jag är idag, vi hade en otroligt lång dag igår.
Först var vi på Marieberg med mamma och Vonkan för det sista julshoppandet.
Det gick ju bra i början (hängde på låset) när det inte var så mycket folk. Tack och lov blev vi just klara när all hysteri kom igång.

Vi var hemma i någon timme, sen åkte Kadir och jag iväg till Nora Kyrka och tittade på Luciatåget.
Fullsmockad kyrka!
Så fint det var, fast lite besviken på tärnorna (heter det så? De som står runt självaste Lucia) blev jag.
Så många gånger som de bad om vatten, drack mitt under uppträdandet och en t.o.m gick och satte sig på en bänk, mitt i allt.
Jag tycker att om man söker för att vara med i ett Luciatåg så ska man palla med att stå upp under denna timme.
Även de som bad om vatten hela tiden, det såg fruktansvärt dåligt ut.
Men... Fint var det iallafall.

Sen åkte vi hem, hade finmiddag och Vonkan kom över också. Senare kom min moster över.
Så finklädd och redo att chocka Nora stad!
Vi, (jag, Kadir, mamma, Vonkan och Mona) åkte självklart till Windahls öppning av nya KIA.
Varför?
För att LASSE-fucking-STEFANZ uppträdde!!
Åååååh så kul det var!
Och så mycket folk, och glad är jag att folket inte var lika galna som när vi åkte på Lasse Stefanz-kryssningen.
Kadir lärde sig lite hur man dansade, och tro mig - han dansade mer än jag gjorde! Så himla kul att se.
(Det enda jag inte förstår är varför Olle alltid ska ha så gräsliga outfits. Jag förväntade mig ju deras paljettvästar och cowboy-hattar.)
Jag var så glad för de spelade alla låtar som jag ville höra. Både lugna och tempolåtar, gamla som nya.



Jag dansade så mycket (och dåligt, men det bjuder jag på) att jag knappt kunde köra hem inatt ;)
Olle Jönsson gav mig sin trumpinne på slutet så nu har jag en signerad sån också. Bara att lägga i samlingen med alla tusentals autografer :)
Kadir tyckte att Lasse Stefanz var SKITBRA, rent ut sagt.
Han har ju aldrig hört något liknande, och ännu mindre sett så många som dansade. Jag älskade bandet.. Detta är alltså andra ggn jag ser dom och de blir bara bättre ju...


Jag har några videos också, ska försöka lägga in dom på youtube idag, om jag vet hur man gör.
Många gamla bekanta träffade man på, många (gamla arbetskollegor, vänner och bekanta) som kom fram och hälsade.
Det blev ju lite sisådär med mina kontakter i Nora när jag och exet gick isär.
Och bandet hälsade till Kadir säkerligen 4-5 ggr.. Vi fattade absolut ingenting men jag sa att han skulle ta åt sig.
Gulliga är dom ❤️

Otroligt va...? PunkMarre blir dansbandsnörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0