Fredag i Göteborg

God dag :)
Jag kommer dela upp helgen i Göteborg i olika inlägg under dagen, för jag har inte fått alla bilder än.

Men från i Fredags kan jag börja iaf:
Vi åkte ett tåg som bokstavligen var från andra världskriget, med kupéer!
Jag skrattade så jag grinade, men Kadir fattade inte humorn i det. För tydligen ser de flesta tågen i Diyarbakir ut så. HAHA!

Vi fick byta tåg i Laxå, och vänta 1 timme. Och jag ber om ursäkt om jag har läsare i Laxå, men FYYY vilken tråkig stad! Det fanns ju absolut ingenting att göra.. Den timmen kändes som en evighet.
Tåget Laxå-Göteborg var också ett kupétåg, men nu hade vi iaf en hel kupé för oss själva ;) helt ok så vi bredde ut oss.


HAHA! Kolla hur nära han sitter!
Jag har aldrig träffat någon som blir så hyper över nya upplevelser :)

Väl i Götet väntade Thess och Magnus på oss.
Såååå kul att se dom igen!
Vi vandrade runt i centrum, de visade oss massor av vackra byggnader, lite historia, Lejontrappan och mer. Jag älskar historia (fast jag inte kan ett dugg om det, tycker bara att det är intressant) så att höra om Göteborgs början, historien om hur staden brann osv tyckte jag om.










Efter någon timme eller två började det bli lite kyligt så vi gick till en bar och tog ett glas.
Mysigt värre.
Sen gick vi till ett ställe som jag gillade skarpt: Radisson Blu-baren.


Stället är byggt som om man skulle sitta i en by, hotellrummen hade balkonger ut mot Lobbyn och det kändes nästan som om man satt vid Queens Garden i Alanya.

När vi sen kände att vi blivit varma åkte vi hem till Thess och Magnus lägenhet. Thess fixade en fantastisk middag med kycklinggryta, ris och sallad.
Mycket prat om minnen, upplevelser och annat kul blev det.

Sen!
Sen drog vi till Partilles bowlinghall.
Där träffade vi Gottis (som också var med i Alanya i somras) och några till som vi tävlade mot.


En DJ spelade, folk rockade arsle och jag förlorade stort. Kanske ett glas för mycket hade med mitt annars så "perfekta bowlingsinne" att göra ;)
Vi var där tills det stängde.
Sen rundade vi av hemma hos våra värdar, och slocknade vid 01... Typ.

En perfekt Fredag!

Kommentarer
Postat av: Thess

Japp, underbar och rolig helg var det :-)
Kram kram

God Jul & Gott Nytt År

2014-12-23 @ 12:02:03
Postat av: Natalie

Hejsan!
Jag har fått mejl från posten att du inte hämtat ut din vinst än. Jag har oxå mejlat dig med en vidrabefodrad bild från dom men inte fått något svar. Så testar här och hoppas du ser.
Ha de bra!

Svar: Hej!! Jag har inte varit hemma och såg att brevet kom dagen innan jul... Hämtar ut paketet imorgon så blir det en lite senare julklapp :)
Marre

2014-12-28 @ 07:46:32
URL: http://natalie.disciplin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0