Julen är över

Godmorgon!
Jul har kommit och gått... Tack och lov.
Det finns ingen tråkigare dag på hela året än självaste Julafton.
Årets längsta dag känns det som.
Ingenting är öppet, man gör ingenting förutom att sitta och glo på TV hela dagen (och självklart visas bara julfilmer), och äta.
Och jag äter inte julmat... Det är ytterst lite på julbordet som jag äter så jag håller mig till kallrätterna.

Julklappar... Visst, det är alltid kul men man får egentligen sånt som man själv aldrig skulle köpa.
Så jag är lite sån "vill jag ha något så köper jag det själv".
Shit vad jag låter tråkig...

Men ibland får man en guldklimp och då är dagen värd att vänta på :)

Min och Kadirs jul var iaf mysig.
Den 23:e åkte vi till pappa och Ann och firade jul. Hur mysigt som helst.

Vi åkte hem på julaftons morgon och firade med mamma och några i familjen.

Det blev lite julklappar, mest för att Jul inte firas i Turkiet så vi tyckte det var kul för Kadirs skull.
Och han gillar det!



Det var det.

Julafton är nog roligare om man har småbarn med i bilden, och eftersom det inte finns småttingar i familjen så känns julen lixom... Som vad som helst.
Det var roligare när man var liten, innan familjen splittrades.

Men!
Nu ser vi fram emot nyår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0