Snart Göteborg

Idag är det ren chilldag faktiskt. Vi är sjukt trötta efter igår (fast vi inte drack något), så en promenad ute är det enda vi orkat med.
Skönt att allt julpynt redan är uppe också.
All julbelysning + julkrubban satte vi upp till första advent men det andra har vi tagit i efterhand :)

Vi var ju i Örebro för några dagar sen.
Inte Marieberg som vi var på igår, utan inne i centrum.
Kadir blir alltid lika imponerad av Örebro's vackra slott.




Och av någon anledning känner jag mig själv som turist när jag ränner runt med honom, jag försöker se allt genom en turists ögon.
Man uppskattar faktiskt saker och ting mer om man tar sig tid till att se på dom. Jag menar, jag har ALDRIG brytt mig om byggnaderna i Örebro, aldrig reflekterat historien bakom Örebros slott, inte tyckt att Nora stad är så mycket att se, och ännu mindre är Gyttorp något att ha.
Men t.o.m Gyttorp är ju fint...
Shit, vad händer med mig?!

Och nästa helg drar vi oss mot Göteborg!
Åååååh gissa om en turk är i extas! 
Vi åkte ju "bara" till Sthlm förra året, och hade inte alls tid för GBG.
Men nu jäklar! Nu blir det Jul på Liseberg.
Är det någon som vet om några attraktioner är öppna?
Vore ju AWESOME att dra upp Kadir i något med lite fart i ;) han har aldrig åkt en karusell! Helt otroligt!
Vi skulle ha hyrt en lägenhet ute i Partille men den var redan upptagen, så vi ska bo hemma hos fina Thess och Magnus! Det kommer bli grymt :)

Nu är det dags att starta dagen.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0