Dagens goda :)

Godmorgon!
Jag har gjort dagens goda gärning - och klockan är inte ens 10.
När vi (körde mamma till jobbet) skulle köra in till stan imorse kom det fram en (mörkhyad, men det spelar ingen roll) tjej och sa att hon hade missat bussen till Nora, och frågade om hon fick åka med oss in.
Först brydde jag mig inte då jag tar för vana att inte plocka upp människor jag inte känner. Och vem går fram till helt främmande människor och frågar om skjuts, nu för tiden då man misstänker allt och alla för psykopater om de står efter vägen och liftar?

Men så tänkte jag - vart är världen på väg om man inte ens kan hjälpa varandra?
Ok, jag erkänner - mamma övertalade mig. Visst fan ska man väl kunna hjälpa varandra utan att behöva misstänka personer hela tiden.
Så hon åkte med in.

Så nu kan jag beté mig som ett asshole resten av dagen ;)

Och jag har ju glömt att berätta!
Jag har börjat på gym!
Jag har varit iväg några ggr nu och jag ÄLSKAR det!
Första ggn följde Tobias med och visade hur man använde maskinerna, och nu när man går dit får man ju hjälp av alla.


Alla hjälper varandra på gymmet, det är sammanhållning det! 
Jag har fått med mig mamma en gång också :)
Vanligtvis följer Maria med mig men nu är hon och karln på Teneriffa!

Ikväll ska jag till Helena, se film och bara vara. Vi har inte setts så mycket nu sen jag började på sjukhuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0