Jag älskar mitt jobb

Godmorgon!
Jag har nu gjort hela 2 (!) skift på mitt nya jobb, som undersköterska på Lindesbergs lasarett!
Och jag fullkomligt älskar det!
 
Första dagen går visserligen att jämföras med Scrubs, när JD entrar sjukhuset för första gången. 
 
Men igår rockade vi avdelningen, och jag fick springa massor (3) gånger till röntgenavdelningen med patienter.
Det var hur coolt som helst och de förstog på en gång att jag var ny på sjukhuset.
 
-"Kom så ska jag visa dig hur coola maskinerna är, och hur de funkar!"
Notera att han sa att maskinerna var coola, och det var de verkligen!
Så jag fick följa med in bakom datorerna. De visade hur maskinerna funkade, hur de letar och vad de letar efter.
Grymt.
Jag kanske skulle utbilda mig vidare till röntgensjuksköterska?
Tjejen som jobbade där sa att det ("bara") är 3 år.
 
Idag börjar jag 13.30 och jobbar till 22.00, så jag är väl hemma till strax 22.30?
Och så ska jag börja 06.30 imorgon bitti?!
Hur ska jag orka gå upp så tidigt?!
 
Men... trivs man så klarar man allt.
I´m the "man".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0