En helg i Göteborg

Tjenare!
Nu äntligen orkar jag uppdatera från helgen, när vi var i Göteborg och älskade LISEBERG!
Så himla kul...

Jag och Helena taggade som f*n på tåget till Göteborg och hade en vinare med.
Och INGET klagomål om vilket vin det är, det är det enda vinet Sjöhäxan dricker.



Väl inne på Centralstationen tog det oss ca 40 minuter innan vi klurade ut hur vi skulle ta oss ut till Liseberg.
Magnus och Thess som vi bodde hos jobbade fortfarande när vi kom så vi tog oss ut till Liseberg (efter mycket om och men, många förklaringar från folket och några utskällningar på busschaufförerna) själva.



Oooooh så hypade vi var när vi äntligen kom dit!
Det vart åkband a'la carte och rätt upp i nyaste attraktionen Helix på en gång.
Utan att veta EGENTLIGEN vad den innebär.
En slags "berg & dalbana" trodde vi.
Vi köade i ca 40 minuter och när vi väl satt i fanskapet insåg vi-
-vi kommer dö.
Ett stup rätt ner så fort msn lämnade plattformen, sen upp i loopingar och resten minns jag knappt.
Det var det jävligaste jag någonsin har gjort.
Man var som kokt spaghetti efteråt.

Där satte vi ribban, den värsta var avklarad och det blev bara en gång ;)

Sen mötte vi upp Peter "Gottis", en vän till Magnus och Thess som jag träffade när jag var i Alanya sist.
Han följde med oss i många åk med.
Tror vi åkte alla attraktioner som klassas som "dragplåster".



Senare mötte vi upp Thess och Magnus på Tyrolen och tog en drink.
En annan vän till dom som också var med i Alanya skulle eventuellt komma lite senare, han var lite seg då han just hade jobbat och äveb tatuerat sig så helst ville han hem och sova.
Men så ångrade han sig och kom in på stört:

Alltsammans var vi 8 pers, då Marko tog med sig en vän, och Thess hade med sig sin son.
Hur AWESOME som helst.
Det blev mer drinkar, massa åk och det roligaste var när jag äntligen fick upp Helena i "Kanonen".
Satan så rädd hon var :D
Den tror jag vi åkte 6 ggr!
















Efter Liseberg gick vi alla ut och skulle käka lite och ta lite drinkar.
Självklart blev det längs Avenyn.





Vet inte riktigt vad klockan var när vi började sacka av. Så vi tog en taxi hem till Thess och Magnus, satt på balkongen ett tag men sen slocknade jag.

I nästa inlägg kommer vad som skedde på Lördagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0