Många alternativ

God dag kära läsare!
Idag är jag sjukanmäld från jobbet. I flera dagar nu har jag hostat som en gnu (hostar de?) men inatt måste ha satt priset. Hostat och hostat så jag nästan kräkts... Då är det inte läge att jobba på ett sjukhus inte.
Hoppas på att bli bättre till imorgon.

Men det är sjukt hur mycket man får jobba egentligen. 11 dagar på raken är jag inne på nu, men får räkna bort idag som sjuk då.
Nästa vecka jobbar jag från Måndag till Söndag, endast fredag ledig.
Alltså, jag kan ju inte regler och lagar om sånt, men får man verkligen jobba så pass mycket på en ggn? Inte konstigt att sjukvårdspersonalen går in i väggen?!

Men nu ser jag fram emot helgen.
Det är då himla mycket som händer och jag har svårt att välja vilket jag ska göra.
Eventen är:
1. Göteborg och Liseberg.
2. Parkhäng/fest med ett gäng örebroare, och jag ÄLSKAR ju att träffa nya människor.
3. Parkfesten i Lindesberg. Denna funderar jag på endast för att så många arbetskamrater ska gå dit.

Jag vet säkert redan vilket det kommer bli ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0