Obehaglig afton

Usch, vilken obehaglig afton vi har haft.
Jag och mamma var nere vid stranden och skulle fota solnedgången.

Mitt från ingenstans kom en jubelidiot och började kasta, trycka ihop och riva en liten kattunge.
Och ni känner ju mig.
Och mamma är exakt likadan.

Vi skrek åt fanskapet att sluta men att misshandla katten var tydligen alldeles för kul.
Då gick jag fram och tog upp kattstackarn i famnen och gick över parken vid minigolfen, och lämnade katten i Kedi Evi, (katthuset/gården).
Kattstackarn var livrädd, jamade och skakade. Sprang direkt till vattenskålen.

Och vad hände?
Fanskapet kom tillbaka och försökte ta en ny kattunge.

Det räckte för mig.
Jag gick ut på Damlataş och bad en äldre man att ringa polisen vilket han gjorde.
Idiotfanskapet ringde tydligen två vänner som närmade sig oss i hög fart men bokstavligen SPRANG därifrån när polisen kom.
Idioter.
Sen blev vi inbjudna på restaurang Kilim som hjälpte oss massor innan vi äntligen vågade gå tillbaka till Moods.

Vi missade solnedgången.
Men vi hjälpte katterna.

Lite bilder tog vi iaf:











Självklart hittade vi den bästa modellen:
Poser-showoff.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefina foto. Bra gjort!!;)

Svar: Tack :)
Marre

2014-09-15 @ 20:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0