En kurd på skidor...

God dag!
Slänger in om gårdagen nu innan vi ska till Lindesberg på filmkväll med Taco-mys :)

Igår stog kurden på ett par SKIDOR för första gången.
Jag, Kadir, Helena och Wickis drog till Romme i Dalarna för den årliga skidupplevelsen.
För säkerhets skull frågade jag om Kadir hade livförsäkring ;)

Först tyckte Wickis att vi skulle sätta Kadir bland ungarna på skidskolan.
-KOMMER ALDRIG PÅ FRÅGA!
Han fick lära sig den hårda vägen - upp i backen på en gång.

Vi började längst ner på de gröna backarna. Det absolut första vi lärde honom var att bromsa, "ploga" ner.
Det lärde han sig snabbt så vi tog liften upp på en grön backe och körde.
Kadir hade lite problem att komma av liften utan att åka baklänges nerför igen, så Wickis hjälpte honom på plats.

Och Kadir är grymt snabblärd.
Det tog en liten stund innan vi tog oss nerför backen men efter första åket (utan att rasa) ville han bara högre och högre upp i backen.
Det slutade med att han åkte ensam.
Jag var tvungen att sätta mig och rätta till pjäxorna (fötterna domnade ju!) och då kom han med chockfrågan:
"Kan jag fortsätta åka medan du fixar det där?"

SJÄLVKLART!
Jag var så stolt.
Han rasade en ggn i backen, senare när jag och Helena tog med honom till toppen av berget rasade han några gånger i kurvorna. Att svänga var tydligen inte lika lätt ;)





Kadir höll sig sedan till att kliva av liften efter ungefär halva backen och åka nerför. Det var det han tyckte var kul och klarade av ensam.
Så jag och Helena tog liften högst upp och körde.


Jag har inte gillat vintersporter särskilt mycket förut, men nu var det riktigt kul.
Det blir eventuellt en gång till, i Februari :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0