Islam = freden religion?

Godmorgon.
Detta skriver jag för jag måste få ur mig både ilska, hat och sorg.
Terrorattacken i Frankrike.

Vissa säger att de förtjänade detta då de förlöjligade Islams profet.
Vissa fördömer allt.

Jag själv...
Jag vet inte vad jag ska svara längre.

Jag försvarar ofta Islam då jag vet att det är en religion om fred.
Eftersom Kadir är muslim så har han lärt mig väldigt mycket om det, och de som säger att Islam är en religion där de får döda för att hämnas profeten är helt ute och cyklar.

En äkta muslim varken gör någon eller något illa, och dödar absolut inte för sin religion.

De människor som mördar har inte läst Koranen.
De följer en ledare som hjärntvättat dom, en ledare som uppenbart inte har några hästar i hagen.
Alls.
Och dessa hemska människor blir bara fler och fler.

Jag börjar bli trött på att försvara Islam, att försöka bevisa att det är en god religion, när man hela tiden bara blir motbevisad av dessa hemska människor.
Men jag kan ändå inte, för de som har lite vett innanför pannbenet tar sig tid till att läsa Koranen och ser själva att den innehåller INGEN text som säger att man får mörda i någons namn.

Då kvarstår ändå:
Varför sker terrorism till 99% av muslimer?

Att försöka diskutera detta med en muslim går inte.
Det väcker mer frågetecken än svar.

Godmorgon på er!

Kommentarer
Postat av: Anna

Fast drygt 80 % av terrordåden begås av separatister. Muslimerna står för under 1 %. Googla vettja.... Däremot är det så att vi har lite svårt att se hotet från de "som är som oss" på lika stort allvar. Sen kan man alltid diskutera medias roll i att man kan uppleva det som att "muslimerna står för 99 %"....

2015-01-08 @ 19:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0