Big Yellow Taxi

Godmorgon!
Den där restaurangen igår då, Big Yellow Taxi... Jag var så lycklig när vi åkte dit. Vi fick det rosa Cadillac-bordet och jag sken säkerligen starkare än både månen och stjärnorna av lycka.
Det enda jag kunde tänka på var den där restaurangen i filmen Pulp Fiction när Travolta och Thurman går till en sån bar.










Jag såg mig omkring, personalen var klädda i gamla bensinstationskläder, hela inredningen var med bilder på gamla legender. Jukeboxen fanns på plats, gamla bensinstationer i miniatyrer, menyerna var prydda med LPskivor, 
maten hade namn som "Fuil oil", "Bensin Kebab" och en massa namn som var relaterat till saker som hade med bilar att göra.
Allt var så RÄTT.
Min typ av restaurang.


Och så kom min stora besvikelse.
De spelade dagens DJmusik... Klubbmusik.
House.

Alltså VA?!
Vart kom det ifrån?!
Jag var tvungen att suga tag i servitrisen och fråga när de skulle byta musik.
-Vadå? Är den inte bra?
-NEJ, det är det verkligen inte.

Seriöst, har man en JÄTTESTOR restaurang med hela old time America-konceptet så förstör man inte det med dagens hits, vilket jag också sa till dom.

-Vi spelar bara sån musik dagtid.
DAGTID!
Vem går till en sån bar på DAGEN??
Jag blev så himla besviken, som jag hade sett fram emot att gå dit.

Men...
Maten var god, väldigt billig.
En 3-rätters med en varsin drink för 65 lira.
Helt ok.
Här har ni Fuil Oil, en förrätt för två.
Amy fotade maten och de bilderna har inte jag fått än...

Vi gick förbi Mango på vägen hem, bara för att hälsa.
Adem berättade att den restaurangen är en typisk Turk-restaurang.
Inte undra på att det bara var turkar där och inte en enda turist.
Det var den kvällen det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va synd att musiken vart en sån besvikelse. Men det var fina bilder I alla fall. Men tror att den rosa cadillacen inte är en Cadillac :) Kan det vara en Chrysler ? Kram

2015-10-15 @ 13:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0